| Konstrukcja świec żarowych | Świeca żarowa ołówkowa |
| Konstrukcja świec żarowych | zdolny do nagrzewania wtórnego |
| Wymiar gwintu | M 8 |
| Skok gwintu [mm] | 1,0 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Mieszanie zabudowy różnych producentów niedopuszczalne! |
| Długość [mm] | 111 |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa 304 439 TOPRAN
| CITROËN | 5960 E6 | |
| FIAT | 9683195280 | |
| FORD | 1 682 276 | |
| FORD | AV6Q6M090BA | |
| MAZDA | Y650 18 601 | |
| OPEL | 5960 E6 | |
| PEUGEOT | 5960 E6 | |
| TOYOTA | SU001 A1261 | |
| VAUXHALL | 5960 E6 | |
| VOLVO | 30725678 |
Zastosowanie Świeca żarowa 304 439 TOPRAN w samochodach:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.