Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Land Rover DISCOVERY IV (L319) 3.0 TD 4x4 (2009.09-2018.12) 245km » 304 507 topran
wybrany samochód: 
Land Rover Discovery Iv (l319) 3.0 Td 4x4 (2009.09-2018.12) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 304 507 TOPRAN

304 507 Sworzeń wahacza TOPRAN
topran 304 507
Sworzeń wahacza 304 507

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

304 507

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Wymiar stożka [mm]21
parzyste numery artykułów304 506
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałami dodatkowymi

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 304 507 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód P (przód) (średnica stożka 21mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: FORD C-MAX II, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, GRAND C-MAX 1.0-Electric 04.10-
numery OEM:
FORD      1 702 970S1
FORD      1 709 457S1

Zastosowanie Sworzeń wahacza 304 507 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.