Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 401 202 topran

Czujnik, zużycie okładzin hamulcowych 401 202 TOPRAN

401 202 Czujnik, zużycie okładzin hamulcowych TOPRAN
13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

401 202

producent:

TOPRAN

Styk ostrzegawczy o zużyciu Czujnik zużycia wymieniać razem z okładzinami
Długość [mm] 103

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, zużycie okładzin hamulcowych 401 202 TOPRAN

Czujnik zużycia klocka hamulcowego przód pasuje do: MERCEDES E T-MODEL (S211), E (W211) 1.8-5.0 03.02-07.09

Czujnik, zużycie okładzin hamulcowych 401 202 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Czujnik, zużycie okładzin hamulcowych 401 202 producenta TOPRAN

MERCEDES-BENZ

2115400717, A2115400717

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      211 540 07 17
MERCEDES-BENZ      A211 540 07 17
zamienniki:
BZ1075W
brak
FTE automotive GmbH
FWI266
brak
FERODO
BZ1075W-SET
brak
FTE automotive GmbH
610332 E
brak
ICER
WKT-56896K
brak
OPTIMAL
581383
brak
JURID
FWI266/1
brak
FERODO
KS0065
brak
LPR
KS0152
brak
LPR
BWI1064
brak
QUINTON
BWI1065
brak
QUINTON
50822
brak
BIRTH
8099082
brak
KAWE
8099199
brak
KAWE
001038
brak
REMSA
8DK 355 251-971
brak
HELLA
610332 E C
brak
ICER
610333 E C
brak
ICER
WS0214A
brak
KAWE

Zastosowanie Czujnik, zużycie okładzin hamulcowych 401 202 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, zużycie okładzin hamulcowych 401 202 TOPRAN:

Marek, Zamienie
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Pomiechówek
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.