Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco DAILY II Platforma / podwozie 49-10 (13050211, 13050231, 13050304, 13050311, 13050331,... (1989.01-1996.04) 103km » 401 919 topran
wybrany samochód: 
Iveco Daily Ii Platforma / Podwozie 49-10 (13050211, 13050231, 13050304, 13050311, 13050331,... (1989.01-1996.04) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 401 919 TOPRAN

401 919 Termostat układu chłodzenia TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

401 919

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Temperatura otwarcia [°c]90

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 401 919 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (90°C) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C (W203), C (W204), C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), CLC (CL203), CLK (A209), CLK (C209), E (W211), E (W212) 1.6-1.8LPG 05.02-12.18
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      271 200 00 15
MERCEDES-BENZ      271 203 03 75
MERCEDES-BENZ      271 203 05 75
MERCEDES-BENZ      A271 200 00 15
MERCEDES-BENZ      A271 203 03 75
MERCEDES-BENZ      A271 203 05 75

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 401 919 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.