Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca Fiat 125 (125_) 1.6 (TA) (1968-1973) 100km » 500 258 topran
wybrany samochód: 
Fiat 125 (125_) 1.6 (ta) (1968-1973) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 500 258 TOPRAN

500 258 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

500 258

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
MateriałTworzywo sztuczne
średnica zewnętrzna [mm]80
Szerokość [mm]24,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 500 258 TOPRAN

Rolka prowadząca pasek wielorowkowy (tworzywo sztuczne) pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E34), 5 (E39), 5 (E60), 6 (E63), 7 (E38), X5 (E53), Z3 (E36), Z4 (E85), Z4 (E86) 1.6-5.0 03.90-07.10
numery OEM:
BMW      1128 1 726 181
BMW      1128 1 738 061
BMW      1128 1 738 605
BMW      1128 1 748 130
BMW      1128 7 841 228

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 500 258 TOPRAN w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.