Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 500 552 topran

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 500 552 TOPRAN

500 552 Jednostka sterująca, układ zapłonowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

500 552

producent:

TOPRAN

Układ zapłonowy cewkowy Tranzystorowy układ zapłonowy (TZ)
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cewki
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 500 552 TOPRAN

Moduł zapłonowy (7 pin) pasuje do: BMW 3 (E21), 3 (E30), 5 (E12), 5 (E28), 7 (E23), CITROEN ZX, PEUGEOT 205 II, 405 I 1.6-2.8 07.74-09.98
numery OEM:
BMW      1214 1 266 702
BMW      1214 1 273 217
BMW      1214 1 274 698
CITROËN      5945 48
PEUGEOT      5945 48

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 500 552 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 500 552 TOPRAN:

Jacek, Wołomin
2020-01-19
 5/5
tania i śmiga a nie mam lekkiej nogi
sławomir, konstantynów Łódzki
2019-09-29
 5/5
Ogólnie przebieg transakcji pozytywny, dobra jakość i niezła cena
Anita Czaplicka
2009-07-28
 5/5
Produkt po zainstalowaniu sprawuję się bez zarzutu. Jest znacznie tańszy od orginału. Polecam!!!

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.