Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 500 626 topran

Koło pasowe, wał korbowy 500 626 TOPRAN

500 626 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 500 626
Koło pasowe, wał korbowy 500 626
500 626
 

    Ocena:
numer części:

500 626

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe podwójne
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
Liczba rowków 1 5
Liczba rowków 2 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 500 626 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), X5 (E53); LAND ROVER RANGE ROVER III 2.0D/2.5D/3.0D 08.98-08.12
numery OEM:
BMW      1123 2 247 886
BMW      1123 2 247 890
LAND ROVER      LHG000100

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 500 626 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.