Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 638 763 topran

Korpus termostatu 638 763 TOPRAN

638 763 Korpus termostatu TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

638 763

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 80
Sposób montażu montowany wcześniej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 638 763 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (80°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES C (W205), C T-MODEL (S205), VITO (W447), VITO TOURER (W447), NISSAN QASHQAI I, QASHQAI II, X-TRAIL III 1.3/1.5D/1.6D 04.11-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      622 200 00 15
MERCEDES-BENZ      622 200 01 15
MERCEDES-BENZ      622 200 02 15
MERCEDES-BENZ      A622 200 00 15
MERCEDES-BENZ      A622 200 01 15
MERCEDES-BENZ      A622 200 02 15
NISSAN      1106 100 Q1J
NISSAN      1106 100 Q1L
NISSAN      1106 100 Q1M
NISSAN      1106 100 Q2C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 638 763 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.