Strona zabudowy | Oś przednia |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia |
Grubość 1 [mm] | 17,3 |
Liczba okładzin ciernych | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze znakiem bezpieczeństwa E |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 700 770 TOPRAN
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
410604076R, 410604775R, 410608481R, 7701208422, 7701209164
410604076R, 410604775R, 410608481R, 7701208422, 7701209164
41060AX601, 41060AX625, D1060AX60A, D1060AX61A
4154210510, A4154210510
MERCEDES-BENZ | 415 421 05 10 | |
MERCEDES-BENZ | A415 421 05 10 | |
NISSAN | 4106 0AX 601 | |
NISSAN | 4106 0AX 625 | |
NISSAN | D106 0AX 60A | |
NISSAN | D106 0AX 61A | |
RENAULT | 4106 040 76R | |
RENAULT | 4106 047 75R | |
RENAULT | 4106 084 81R | |
RENAULT | 7701 208 422 | |
RENAULT | 7701 209 164 | |
DACIA | 4106 040 76R | |
DACIA | 4106 047 75R | |
DACIA | 4106 084 81R | |
DACIA | 7701 208 422 | |
DACIA | 7701 209 164 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 700 770 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 700 770 TOPRAN:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.