Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 700 790 topran

Koło pasowe, wał korbowy 700 790 TOPRAN

700 790 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

700 790

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 700 790 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN C3 I, OPEL MOVANO A, VIVARO A, PEUGEOT 207, RENAULT LAGUNA I, LAGUNA II, MASTER II, MEGANE II, TRAFIC II 1.4D/1.6/1.9D 09.99-

Koło pasowe, wał korbowy 700 790 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 700 790 producenta TOPRAN

OPEL

4413748, 4413749, 4414115, 4414116

RENAULT

7700113776, 7700115766, 8200079183, 8200386446, 8200386451

numery OEM:
OPEL      44 13 748
OPEL      44 13 749
OPEL      44 14 115
OPEL      44 14 116
RENAULT      7700 113 776
RENAULT      7700 115 766
RENAULT      8200 079 183
RENAULT      8200 386 446
RENAULT      8200 386 451
VAUXHALL      93161258
VAUXHALL      93161259
VAUXHALL      93170224
VAUXHALL      93170225

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 700 790 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.