Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 700 864 topran

Koło pasowe, wał korbowy 700 864 TOPRAN

700 864 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
138.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

700 864

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Liczba rowków 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 700 864 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: MERCEDES A (W176), B SPORTS TOURER (W246, W242), CITAN MIXTO (DOUBLE CABIN), CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415), CLA (C117) 1.2-2.0 09.98-

Koło pasowe, wał korbowy 700 864 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 700 864 producenta TOPRAN

RENAULT

123031777R, 123033245R, 8200477938

DACIA

123031777R, 123033245R, 8200477938

MERCEDES-BENZ

6070300003, 6070300203, 6070300600, A6070300003, A6070300203, A6070300600

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      607 030 02 03
MERCEDES-BENZ      607 030 06 00
MERCEDES-BENZ      A607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      A607 030 02 03
MERCEDES-BENZ      A607 030 06 00
NISSAN      1230 300 QAY
RENAULT      1230 317 77R
RENAULT      1230 332 45R
RENAULT      8200 477 938
DACIA      1230 317 77R
DACIA      1230 332 45R
DACIA      8200 477 938

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 700 864 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.