Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 700 895 topran

Termostat układu chłodzenia 700 895 TOPRAN

700 895 Termostat układu chłodzenia TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

700 895

producent:

TOPRAN

Rodzaj korpusu z obudową
Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Przełącznik z podwójnym termoprzełącznikiem
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 700 895 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: DACIA DUSTER, DUSTER/SUV, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO, NISSAN KUBISTAR, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK 1.5D/1.6 09.98-
numery OEM:
NISSAN      1106 100 Q0D
NISSAN      1106 100 Q1F
NISSAN      1106 100 QAM
RENAULT      8200 244 023
RENAULT      8200 400 554
RENAULT      8200 558 758
RENAULT      8200 954 288
DACIA      8200 244 023
DACIA      8200 400 554
DACIA      8200 558 758
DACIA      8200 954 288
zamienniki:
5351483
brak
FAE
V46-99-1379
brak
VEMO
8MT 354 776-811
brak
HELLA
VT-006
brak
JAPANPARTS

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 700 895 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.