Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 723 161 topran

Korpus termostatu 723 161 TOPRAN

723 161 Korpus termostatu TOPRAN
topran 723 161
Korpus termostatu 723 161
723 161
topran 723 161 Korpus termostatu
Korpus termostatu 723 161 topran
Korpus termostatu 723 161 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

723 161

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Temperatura otwarcia [°c] 83
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Sposób montażu montowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 723 161 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE, C5 II, C5 III, C6, C8, FIAT ULYSSE, FORD GALAXY II, GALAXY MK II, MONDEO IV, S-MAX 2.2D 03.06-
numery OEM:
CITROËN      1336 Z4
FIAT      9657182080
FORD      1 427 919
FORD      6G9Q8A586AA
LANCIA      9657182080
MITSUBISHI      MN982198
PEUGEOT      1336 Z4
LAND ROVER      LR001312

Zastosowanie Korpus termostatu 723 161 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.