Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 723 353 topran

Korpus termostatu 723 353 TOPRAN

723 353 Korpus termostatu TOPRAN
topran 723 353
Korpus termostatu 723 353
723 353
topran 723 353 Korpus termostatu
Korpus termostatu 723 353 topran
Korpus termostatu 723 353 topran
Korpus termostatu 723 353 topran
Korpus termostatu 723 353 topran
Korpus termostatu 723 353 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

723 353

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 723 353 TOPRAN

Obudowa termostatu pasuje do: CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C3 II, C3 PICASSO, C4 I, C4 II, C4 PICASSO II, C5 III, DS3, DS4, PEUGEOT 2008 I, 207, 208 I, 3008 I 1.4-1.6LPG 02.07-
numery OEM:
CITROËN      1336 CE
CITROËN      98 086 469 80
CITROËN      V7 645 580 80
PEUGEOT      1336 CE
PEUGEOT      98 086 469 80
PEUGEOT      V7 645 580 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 723 353 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.