Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 820 767 topran

Cewka zapłonowa 820 767 TOPRAN

820 767 Cewka zapłonowa TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

820 767

producent:

TOPRAN

Ilość biegunów 4
Ilość połączeń 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 820 767 TOPRAN

Cewka zapłonowa pasuje do: HYUNDAI SANTA FÉ I 2.7 02.01-03.06
numery OEM:
HYUNDAI      27301 37110
HYUNDAI      27301 37120
zamienniki:
DMB992
brak
LUCAS ELECTRICAL
XIC8414
brak
QUINTON
78-0H-H08
brak
ASHIKA
ZS270
brak
BERU

Zastosowanie Cewka zapłonowa 820 767 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 820 767 TOPRAN:

Anita Czaplicka
2009-07-28
 5/5
Produkt po zainstalowaniu sprawuję się bez zarzutu. Jest znacznie tańszy od orginału. Polecam!!!
sławomir, konstantynów Łódzki
2019-09-29
 5/5
Ogólnie przebieg transakcji pozytywny, dobra jakość i niezła cena
Jacek, Wołomin
2020-01-19
 5/5
tania i śmiga a nie mam lekkiej nogi

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.