Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 02.11.016 trucktec automotive gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 02.11.016 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.11.016 Koło pasowe, wał korbowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
168.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

02.11.016

dla numeru OE 112 035 1300

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 02.11.016 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      112 035 0000
MERCEDES-BENZ      112 035 0400
MERCEDES-BENZ      112 035 0500
MERCEDES-BENZ      112 035 0600
MERCEDES-BENZ      112 035 0800
MERCEDES-BENZ      112 035 0900
MERCEDES-BENZ      112 035 1300
MERCEDES-BENZ      112 035 1400
MERCEDES-BENZ      A112 035 0000
MERCEDES-BENZ      A112 035 0400
MERCEDES-BENZ      A112 035 0500
MERCEDES-BENZ      A112 035 0600
MERCEDES-BENZ      A112 035 0800
MERCEDES-BENZ      A112 035 0900
MERCEDES-BENZ      A112 035 1300
MERCEDES-BENZ      A112 035 1400

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 02.11.016 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.