Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 401 010 topran

Koło pasowe, wał korbowy 401 010 TOPRAN

401 010 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 401 010
Koło pasowe, wał korbowy 401 010
401 010
topran 401 010 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
Koło pasowe, wał korbowy 401 010 topran
 

    Ocena:
numer części:

401 010

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 401 010 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W202), C (W203), CLK (A208), CLK (A209), CLK (C208), CLK (C209) 2.4-5.0 12.96-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      112 035 08 00
MERCEDES-BENZ      112 035 09 00
MERCEDES-BENZ      112 035 13 00
MERCEDES-BENZ      112 035 14 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 08 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 09 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 13 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 14 00

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 401 010 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.