Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 02.19.303 trucktec automotive gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.303 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.19.303 Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

02.19.303

dla numeru OE 6PK2140
Długość [mm] 2140
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.303 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
HONDA      38920RCAA01
HONDA      38920RCAA03
HONDA      38920RCAA05
MERCEDES-BENZ      010 997 0692
MERCEDES-BENZ      010 997 7992
MERCEDES-BENZ      010 997 8692
MERCEDES-BENZ      011 997 1792
MERCEDES-BENZ      013 997 4592
MERCEDES-BENZ      A010 997 0692
MERCEDES-BENZ      A010 997 7992
MERCEDES-BENZ      A010 997 8692
MERCEDES-BENZ      A011 997 1792
MERCEDES-BENZ      A013 997 4592

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.303 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.