dla numeru OE | 123 320 0130 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator 02.30.118 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
1233200030, 1233200130, 1233200230, 1233200330, 1233231700, 1233231800, 1233232000, 1233232100, 1233232300, 1233232500, 1233232700, 1233232800, A1233200030, A1233200130, A1233200230, A1233200330, A1233231700, A1233231800, A1233232000, A1233232100, A1233232300, A1233232500, A1233232700, A1233232800
MERCEDES-BENZ | 123 320 0030 | |
MERCEDES-BENZ | 123 320 0130 | |
MERCEDES-BENZ | 123 320 0230 | |
MERCEDES-BENZ | 123 320 0330 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 1700 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 1800 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 2000 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 2100 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 2300 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 2500 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 2700 | |
MERCEDES-BENZ | 123 323 2800 | |
MERCEDES-BENZ | A123 320 0030 | |
MERCEDES-BENZ | A123 320 0130 | |
MERCEDES-BENZ | A123 320 0230 | |
MERCEDES-BENZ | A123 320 0330 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 1700 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 1800 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 2000 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 2100 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 2300 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 2500 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 2700 | |
MERCEDES-BENZ | A123 323 2800 |
Zastosowanie Amortyzator 02.30.118 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.