Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 02.37.065 trucktec automotive gmbh

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 02.37.065 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.37.065 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

02.37.065

dla numeru OE 002 460 1948
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Strona zabudowy oś przednia, z lewej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 02.37.065 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
FIAT      0819 3649
FORD      5 021 447
FORD      6 163 544
FORD      6 792 901
FORD      88 0X 3270 TA
FORD      88VB 3286 AB
FORD      88VB 3286 AD
MERCEDES-BENZ      000 330 0235
MERCEDES-BENZ      000 330 0735
MERCEDES-BENZ      000 330 6835
MERCEDES-BENZ      000 330 8635
MERCEDES-BENZ      000 330 8835
MERCEDES-BENZ      000 460 7348
MERCEDES-BENZ      002 460 1948
MERCEDES-BENZ      A000 330 0235
MERCEDES-BENZ      A000 330 0735
MERCEDES-BENZ      A000 330 6835
MERCEDES-BENZ      A000 330 8635
MERCEDES-BENZ      A000 330 8835
MERCEDES-BENZ      A000 460 7348
MERCEDES-BENZ      A002 460 1948
RENAULT      50 01 860 124
VOLVO      1517448

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 02.37.065 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.