Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego Bmw 3 Touring (F31) 318 d xDrive (2015.07-2018.02) 150km » 02.67.105 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Bmw 3 Touring (f31) 318 D Xdrive (2015.07-2018.02) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego 02.67.105 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.67.105 Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

02.67.105

Status produktu: Normalny
dla numeru OE601 981 0027

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego 02.67.105 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      601 981 0027
MERCEDES-BENZ      A601 981 0027

Zastosowanie Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego 02.67.105 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.