Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » V30-0648 vaico

Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego, Original VAICO Qualität V30-0648 VAICO

V30-0648 Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-0648

producent:

VAICO

Sterowanie silnika Pasek rozrządu
nr EAN 4046001245138

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego, Original VAICO Qualität V30-0648 VAICO

Łożysko napinacza paska wielorowkowego MERCEDES 190 (W201), C (W202), E (W124), G (W460, W461, W463), S (W140), W124 2.0-3.5D 03.79-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      601 981 00 27
MERCEDES-BENZ      A 601 981 00 27
MERCEDES-BENZ      A Q83119972580
MERCEDES-BENZ      Q83119972580

Zastosowanie Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego, Original VAICO Qualität V30-0648 VAICO w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.