Wysokość [mm] | 48,5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 |
Minimalna grubość [mm] | 23 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
średnica zewnętrzna [mm] | 278 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 |
Wymiar gwintu | 13,8 |
Ilość otworów | 5 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
Kolor | czarny |
Powierzchnia | lakierowany |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R 02 C0176/0450 |
nr EAN | 3322937493012 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF4465 TRW
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
274509, 30666800, 31262718, 31362411, 31400942
1223663, 1223665, 1253729, 1253730, 1320352, 1373369, 1469082, 1501058, 1501069, 1575734, 1734696, 3M512C375AC, 3M512C375AD, 7M511125FA, AV611125BA, AV611125BB
FORD | 1223663 | |
FORD | 1223665 | |
FORD | 1253729 | |
FORD | 1253730 | |
FORD | 1320352 | |
FORD | 1373369 | |
FORD | 1469082 | |
FORD | 1501058 | |
FORD | 1501069 | |
FORD | 1575734 | |
FORD | 1734696 | |
FORD | 3M51-2C375-AC | |
FORD | 3M51-2C375-AD | |
FORD | 7M51-1125-FA | |
FORD | AV61-1125-BA | |
FORD | AV61-1125-BB | |
VOLVO | 274509 | |
VOLVO | 30666800 | |
VOLVO | 31262718 | |
VOLVO | 31362411 | |
VOLVO | 31400942 | |
CHANGAN FORD MAZDA | BV611125AA | |
CHANGAN FORD MAZDA | BV611125EA | |
CHANGAN FORD MAZDA | BV61125AA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF4465 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF4465 TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.