Typ tarczy hamulcowej | pełny |
średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
Ilość otworów | 5 |
Wysokość [mm] | 102,2 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 71 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
Minimalna grubość [mm] | 10 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 118 |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
Średnica końcówki wałka [mm] | 35 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
nr EAN | 3322937578511 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF4273BS TRW
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
7701206846, 7711130076, 8200050013, 8200228610
4413736, 4408276, 4411910, 4414633, 91159916, 91166212, 93161254, 93850649
4320600QAB, 4320600QAC, 4320600QAD, 7701206864, 8200218779
NISSAN | 43206-00QAB | |
NISSAN | 43206-00QAC | |
NISSAN | 43206-00QAD | |
NISSAN | 77012-06864 | |
NISSAN | 82002-18779 | |
OPEL | 44 13 736 | |
OPEL | 4408276 | |
OPEL | 4411910 | |
OPEL | 4414633 | |
OPEL | 91159916 | |
OPEL | 91166212 | |
OPEL | 93161254 | |
OPEL | 93850649 | |
RENAULT | 77 01 206 846 | |
RENAULT | 77 11 130 076 | |
RENAULT | 82 00 050 013 | |
RENAULT | 82 00 228 610 | |
VAUXHALL | 44 13 736 | |
VAUXHALL | 91159916 | |
VAUXHALL | 91166212 | |
VAUXHALL | 93161254 | |
VAUXHALL | 93850649 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF4273BS TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF4273BS TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.