Moment dokręcenia [Nm] | 280 | |
Masa [g] | 9690 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 280 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 35 | |
Grubość [mm] | 12 | |
Szerokość 1 [mm] | 98 | |
Ilość otworów | 5 | |
Ilość biegunów | 48 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
Minimalna grubość [mm] | 10 | |
Średnica punktów mocowania [mm] | 14 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zębatym | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 280 | |
nr EAN | 3413520687250 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa KF155.70U SNR
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
7703034194, 7711130076, 7703034275, 7703066047, 8200050006, 8200050007, 8200228610, 8200845320, 8200227705
4408276, 4411910, 4413736, 4414633, 91159916
4320600QAE
AUDI | N0122922 | |
IVECO | 16874274 | |
MAZDA | H001-26-139 | |
NISSAN | 43206-00QAE | |
OPEL | 4408276 | |
OPEL | 4411910 | |
OPEL | 4413736 | |
OPEL | 4414633 | |
OPEL | 91159916 | |
RENAULT | 77 03 034 194 | |
RENAULT | 77 11 130 076 | |
RENAULT | 7703034275 | |
RENAULT | 7703066047 | |
RENAULT | 82 00 050 006 | |
RENAULT | 82 00 050 007 | |
RENAULT | 82 00 228 610 | |
RENAULT | 82 00 845 320 | |
RENAULT | 8200227705 | |
SKODA | N0122922 | |
SUZUKI | 09381-68001 | |
SUZUKI | 43486-60A10 | |
VAUXHALL | 91166212 | |
VAUXHALL | 9316125 | |
VAUXHALL | 93850649 | |
VOLKSWAGEN | N0122922 | |
DACIA | 7703034275 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa KF155.70U SNR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa KF155.70U SNR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.