Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ138 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ138 TRW

PJQ138 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
 

    Ocena:
numer części:

PJQ138

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 29
nr EAN 3322937938193

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ138 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne VOLVO C70 I, S40 I, S60 I, S70, S80 I, V40, V70 I, V70 II, XC70; RENAULT SAFRANE II 1.8-3.0 07.95-04.10
numery OEM:
MITSUBISHI      MW6900012
MITSUBISHI      MW8667661
RENAULT      74 36 900 012
RENAULT      74 38 667 661
RENAULT      74 39 181 322
RENAULT      74 39 463 525
RENAULT      77 00 107 570
VOLVO      31259445
VOLVO      6900012
VOLVO      69000123
VOLVO      8667661
VOLVO      86676616
VOLVO      9181322
VOLVO      91813220
VOLVO      9463525
VOLVO      94635257

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ138 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ138zobacz instrukcję montażu PJQ138

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.