Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA2903.3.1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2903.3.1 FTE automotive GmbH

ZA2903.3.1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100129, 6713, S6713

numer części:

ZA2903.3.1

otwór Ø [mm] 29
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569471105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2903.3.1 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA2903.3.1/1100129 VOLVO S/V40, S60, C/S/V/XC70
numery OEM:
MITSUBISHI      MW6900012
MITSUBISHI      MW8667661
RENAULT      74 36 900 012
RENAULT      74 38 667 661
RENAULT      74 39 181 322
RENAULT      74 39 463 525
RENAULT      77 00 107 570
RENAULT      82 01 251 637
VOLVO      31259445
VOLVO      6900012
VOLVO      6900012-3
VOLVO      8667661
VOLVO      8667661-6
VOLVO      9181322
VOLVO      9181322-0
VOLVO      9463525
VOLVO      9463525-7

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2903.3.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA2903.3.1 FTE automotive GmbH:

2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.