Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMD297 trw

Pompa hamulcowa PMD297 TRW

PMD297 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMD297

producent:

TRW

Średnica [mm] 19
Rozmiar gwintu 1 M10x1
Rozmiar gwintu 2 M10x1
Ilość połączeń 3
Ograniczenia producenta BENDIX
nr EAN 3322937014163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMD297 TRW

Pompa hamulcowa (19mm) pasuje do: RENAULT 12, 12 TOROS, 14, 15, 18, 18 VARIABLE, 5, FUEGO 1.1-1.6 10.69-10.00
numery OEM:
RENAULT      77 00 617 708
RENAULT      77 00 618 661
RENAULT      77 00 624 692
RENAULT      77 01 348 206
zamienniki:
M 68 038
brak
BREMBO
FHM519
brak
FERODO
H19964.0.1
brak
FTE automotive GmbH
5624
brak
Car S.p.A (InterCar)
360219130011
brak
MAGNETI MARELLI
4004297
brak
GIRLING
823905
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMD297 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.