Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMK501 trw

Pompa hamulcowa PMK501 TRW

PMK501 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMK501

producent:

TRW

Rozmiar gwintu 1 M10x1
Ilość połączeń 2
Ograniczenia producenta BENDIX
Średnica 1 [mm] 23,8
nr EAN 3322937230235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMK501 TRW

POMPA HAM LUCAS PMK501 CITROEN EVASION 94-02, JUMPY 95-
numery OEM:
CITROËN      4601 E2
FIAT      9567205480
LANCIA      9567205480
OPEL      10235670
OPEL      5 58 167
PEUGEOT      4601 E2
VAUXHALL      10235670
zamienniki:
402230
brak
VALEO
0 986 480 942
brak
BOSCH
H23984.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 61 111
brak
BREMBO
FHM624
brak
FERODO
FHM664
brak
FERODO
5179
brak
Car S.p.A (InterCar)
4007501
brak
GIRLING
821920
brak
NK
F 026 003 182
brak
BOSCH

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMK501 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.