Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 805-0006 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 805-0006 TYC EUROPE B.V.

805-0006 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 805-0006
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0006
805-0006
tyc 805-0006 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0006 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0006 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

805-0006

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 350
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 9
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475034585

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0006 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C5 III, C8, JUMPY II, FIAT SCUDO, ULYSSE, LANCIA PHEDRA, PEUGEOT 307, 406, 807, EXPERT, EXPERT TEPEE 1.1-3.0 06.96-
numery OEM:
CITROËN      1250G1
CITROËN      1250G2
CITROËN      1250G4
CITROËN      1250G5
CITROËN      1253A6
CITROËN      1253K1
CITROËN      1253Q8
CITROËN      9635494380
FIAT      1250G1
FIAT      1250G2
FIAT      1250G4
FIAT      1250G5
FIAT      1253A6
FIAT      1253Q8
FIAT      1400821280
FIAT      1401312280
FIAT      9635494380
LANCIA      1250G1
LANCIA      1250G2
LANCIA      1250G4
LANCIA      1250G5
LANCIA      1253A6
LANCIA      1253Q8
LANCIA      1400821280
LANCIA      1401312280
LANCIA      9635494380
PEUGEOT      1250G1
PEUGEOT      1250G2
PEUGEOT      1250G4
PEUGEOT      1250G5
PEUGEOT      1253A6
PEUGEOT      1253K1
PEUGEOT      1253Q8
PEUGEOT      9635494380

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0006 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.