Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 721 534 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 721 534 TOPRAN

721 534 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 721 534
Wentylator, chłodzenie silnika 721 534
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

721 534

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 350
średnica zewnętrzna [mm] 385
Ilość biegunów 2
Liczba łopatek wentylatora 9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 721 534 TOPRAN

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 III, XSARA; FIAT SCUDO; PEUGEOT 307, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.1-2.0D 06.96-
numery OEM:
CITROËN      1253 A6
PEUGEOT      1253 A6
zamienniki:
V22-01-1780
brak
VEMO
V22-01-1784
brak
VEMO
V42-01-1126
brak
VEMO
32-2022
brak
KAGER
8EW 351 043-611
brak
HELLA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 721 534 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 721 534 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.