Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A1 (8X1, 8XK) 1.2 TFSI (2010.05-2015.04) 86km » 107 704 topran
wybrany samochód: 
Audi A1 (8x1, 8xk) 1.2 Tfsi (2010.05-2015.04) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 TOPRAN

107 704 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 107 704
Wentylator, chłodzenie silnika 107 704
107 704
topran 107 704 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

107 704

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]200/60
średnica zewnętrzna [mm]345
Ilość biegunów3
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, GOLF IV, LUPO I 1.0-2.3 10.94-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0 959 455D
AUDI      1J0 959 455F
SEAT      1J0 959 455D
SEAT      1J0 959 455F
SKODA      1J0 959 455D
SKODA      1J0 959 455F
VOLKSWAGEN      1J0 959 455D
VOLKSWAGEN      1J0 959 455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 107 704 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam
Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.