Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 5WK05360-V vdo

Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V VDO

5WK05360-V Wentylator, chłodzenie silnika VDO
430.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5WK05360-V

producent:

VDO

Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 60/250
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Średnica [mm] 345
nr EAN 4103590003607

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V VDO

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT ALTEA, LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA II, VW BORA, BORA I, CADDY III, CADDY III/MINIVAN, CADDY IV/MINIVAN 1.4-2.3 09.96-09.20

Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V producenta VDO

AUDI

1J0959455D, 1J0959455F

SKODA

1J0959455D, 1J0959455F

SEAT

1J0959455D, 1J0959455F

numery OEM:
AUDI      1J0 959 455 D
AUDI      1J0 959 455 F
SEAT      1J0 959 455 D
SEAT      1J0 959 455 F
SKODA      1J0 959 455 D
SKODA      1J0 959 455 F
VAG      1J0 959 455 D
VAG      1J0 959 455 F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V VDO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

VDO