Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 826-0004 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 826-0004 TYC EUROPE B.V.

826-0004 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 826-0004
Wentylator, chłodzenie silnika 826-0004

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

826-0004

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 210/290
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z systemem CAN
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475034608

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 826-0004 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L pasuje do: PEUGEOT 206, 206+ 1.1-2.0D 09.98-
numery OEM:
PEUGEOT      1253C9
PEUGEOT      1253E0
PEUGEOT      1253R7
PEUGEOT      125487

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 826-0004 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.