Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85607 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85607 NISSENS

85607 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85607
Wentylator, chłodzenie silnika 85607
85607
nissens 85607 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85607 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85607 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85607 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85607 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85607 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85607 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85607 nissens
202.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85607

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 240
Średnica [mm] 365
Liczba łopatek wentylatora 8
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286246508

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85607 NISSENS

Wentylator chłodnicy L pasuje do: PEUGEOT 206, 206+ 1.1-2.0D 08.98-

Wentylator, chłodzenie silnika 85607 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85607 producenta NISSENS

PEUGEOT

1253C9, 1253E0, 1253R7, 125480

numery OEM:
PEUGEOT      1253.C9
PEUGEOT      1253.E0
PEUGEOT      1253R7
PEUGEOT      1254.80

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85607 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.