Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Toyota MATRIX (_E14_) 2.4 (AZE14_) (2008.01-2014.05) 159km » 837-0003 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Toyota Matrix (_e14_) 2.4 (aze14_) (2008.01-2014.05) 159km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0003 TYC EUROPE B.V.

837-0003 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0003

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]345
Moc znamionowa [W]110/260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475031027

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0003 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT ALTEA, AROSA, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA II, VW BORA, BORA I, CADDY III 1.0-2.0D 10.94-09.20
numery OEM:
AUDI      1J0959455D
AUDI      1J0959455F
AUDI      6N0959455F
AUDI      6N0959455G
AUDI      6X0959455A
AUDI      6X0959455F
SEAT      1J0959455D
SEAT      1J0959455F
SEAT      6N0959455F
SEAT      6N0959455G
SEAT      6X0959455A
SEAT      6X0959455F
SKODA      1J0959455D
SKODA      1J0959455F
SKODA      6N0959455F
SKODA      6N0959455G
SKODA      6X0959455A
SKODA      6X0959455F
VOLKSWAGEN      1J0959455D
VOLKSWAGEN      1J0959455F
VOLKSWAGEN      6N0959455F
VOLKSWAGEN      6N0959455G
VOLKSWAGEN      6X0959455A
VOLKSWAGEN      6X0959455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0003 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.