Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 069422260010 magneti marelli

Wentylator, chłodzenie silnika 069422260010 MAGNETI MARELLI

069422260010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

069 42 222 901 0, 069 42 223 001 0, 069 42 225 801 0, 069 42 226 001 0, MTC230A, MTC260AX

numer części:

069422260010

producent:

MAGNETI MARELLI

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 350
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
nr EAN 8001063379302

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422260010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUDI      1J0 959 455 D
AUDI      1J0 959 455 F
AUDI      1J0959455D
AUDI      1J0959455F
AUDI      6H0959455B
AUDI      6N0959455F
AUDI      6N0959455G
AUDI      6Q0959455K
AUDI      6X0 959 455 F
AUDI      6X0959455F
SEAT      1J0 959 455 D
SEAT      1J0 959 455 F
SEAT      6X0 959 455 A
SEAT      6X0 959 455 F
SKODA      1J0 959 455 D
SKODA      1J0 959 455 F
VOLKSWAGEN      1J0959455D
VOLKSWAGEN      1J0959455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422260010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.