Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 5888749 van wezel

Wentylator 5888749 VAN WEZEL

5888749 Wentylator VAN WEZEL
 

    Ocena:
numer części:

5888749

producent:

VAN WEZEL

Strona zabudowy z przodu
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z silnikiem elektrycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
dodatkowo wymagany artykuł Zestaw montażowy
nr EAN 5410909266127

skład zestawu:
5888744 Wentylator, chłodzenie silnika
5888745 Wentylator, chłodzenie silnika
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator 5888749 VAN WEZEL

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1C0959455C
VOLKSWAGEN      1J0121205BB41
VOLKSWAGEN      1J0121206CB41
VOLKSWAGEN      1J0121206D
VOLKSWAGEN      1J0121206DB41
VOLKSWAGEN      1J0121206GB41
VOLKSWAGEN      1J0121206H9B9
VOLKSWAGEN      1J0959455M
VOLKSWAGEN      1J0959455M+1J0121205B
VOLKSWAGEN      6X0959455A
VOLKSWAGEN      6X0959455F

Zastosowanie Wentylator 5888749 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.