Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0009 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0009 TYC EUROPE B.V.

837-0009 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
 

    Ocena:
numer części:

837-0009

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 305
Moc znamionowa [W] 80/130
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475031089

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0009 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L pasuje do: VW CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF II, GOLF III, PASSAT B3/B4, VENTO 1.4-2.0 02.88-04.99
numery OEM:
VOLKSWAGEN      191959455AK
VOLKSWAGEN      191959455AT
VOLKSWAGEN      1H0959455
VOLKSWAGEN      1H0959455A
VOLKSWAGEN      1H0959455N
VOLKSWAGEN      1H0959455P
VOLKSWAGEN      3A0959455H
VOLKSWAGEN      3A0959455J

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0009 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.