Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 144-461 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-461 BEHR HELLA SERVICE

8EW 009 144-461 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 009 144-461
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 009 144-461

Średnica [mm]:305
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez wyposażenia do holowania przyczepy
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez klimatyzacji
Strefy klimatyczne:nie dla gorących klimatów
Moc znamionowa [W]:100/60
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-461 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
VOLKSWAGEN      191 959 455 T
VOLKSWAGEN      191959455T
VOLKSWAGEN      1H0 959 455
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 A
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 N
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 P
VOLKSWAGEN      1H0959455
VOLKSWAGEN      1H0959455A
VOLKSWAGEN      1H0959455N
VOLKSWAGEN      1H0959455P
VOLKSWAGEN      3A0 959 455 H
VOLKSWAGEN      3A0 959 455 J
VOLKSWAGEN      3A0959455H
VOLKSWAGEN      3A0959455J

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-461 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-461 BEHR HELLA SERVICE:

2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.