Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 102 546 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 TOPRAN

102 546 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 102 546
Wentylator, chłodzenie silnika 102 546
102 546
topran 102 546 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

102 546

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 250/150
średnica zewnętrzna [mm] 280
Ilość biegunów 3
Liczba łopatek wentylatora 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 TOPRAN

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI 80 B2, SEAT CORDOBA, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, GOLF I, GOLF II, JETTA I, JETTA II, PASSAT B1, PASSAT B2, POLO II 1.1-2.0 05.73-06.03
numery OEM:
AUDI      165 959 455AB
AUDI      165 959 455AM
AUDI      191 959 455G
AUDI      191 959 455T
AUDI      321 959 455M
SEAT      165 959 455AB
SEAT      165 959 455AM
SEAT      191 959 455G
SEAT      191 959 455T
SEAT      321 959 455M
VOLKSWAGEN      165 959 455AB
VOLKSWAGEN      165 959 455AM
VOLKSWAGEN      191 959 455G
VOLKSWAGEN      191 959 455T
VOLKSWAGEN      321 959 455M

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 102 546 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.