Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 5812748 van wezel

Wentylator, chłodzenie silnika 5812748 VAN WEZEL

5812748 Wentylator, chłodzenie silnika VAN WEZEL
93.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5812748

producent:

VAN WEZEL

Strona zabudowy z przodu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z silnikiem elektrycznym
Ilość połączeń 3
Moc znamionowa [W] 250/120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
nr EAN 5410909262785

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 5812748 VAN WEZEL

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI 100 C3, 200 C3, 80 B3, 80 B4, 90 B3, SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I, VW GOLF II, JETTA II, POLO, POLO CLASSIC, POLO II 1.0-2.5D 10.81-
numery OEM:
VOLKSWAGEN      165959455AB
VOLKSWAGEN      165959455AC
VOLKSWAGEN      165959455AL
VOLKSWAGEN      165959455AM
VOLKSWAGEN      165959455T
VOLKSWAGEN      191959455T

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 5812748 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.