Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 144-401 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-401 BEHR HELLA SERVICE

8EW 009 144-401 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 009 144-401

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 009 144-401

Średnica [mm]:280
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Rodzaj skrzyni biegów:automatyczna skrzynia biegów
Rodzaj skrzyni biegów:przekładnia mechaniczna
Strefy klimatyczne:dla gorących klimatów
Moc znamionowa [W]:250/150
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-401 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
AUDI      165 959 455 AB
AUDI      165 959 455 AM
AUDI      165959455AB
AUDI      165959455AM
AUDI      191 959 455 T
AUDI      191959455T
AUDI      321 959 455 M
AUDI      321 959 455 N
AUDI      321959455M
AUDI      321959455N
SEAT      165 959 455 AM
SEAT      165959455AM
SEAT      321 959 455 M
SEAT      321 959 455 N
SEAT      321959455M
SEAT      321959455N
VOLKSWAGEN      165 959 455 AM
VOLKSWAGEN      165959455AM
VOLKSWAGEN      321 959 455 M
VOLKSWAGEN      321 959 455 N
VOLKSWAGEN      321959455M
VOLKSWAGEN      321959455N

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-401 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-401 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.