Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-1014 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-1014 TYC EUROPE B.V.

837-1014 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-1014

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wersja RIGHT-HAND SIDE
Średnica [mm] 360
Pobór mocy [W] 300
Wersja Pull Fan
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z typem E
nr EAN 8717475060126

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-1014 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) AUDI A3, TT; SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI; VW EOS, GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI, JETTA III, PASSAT B6 1.2-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0959455CQ
AUDI      1K0959455DL
AUDI      1K0959455DT
AUDI      1K0959455FJ
AUDI      1K0959455N
AUDI      1KO959455FJ
SEAT      1K0959455CQ
SEAT      1K0959455DL
SEAT      1K0959455DT
SEAT      1K0959455FJ
SEAT      1K0959455N
SEAT      1KO959455FJ
SKODA      1K0959455CQ
SKODA      1K0959455DL
SKODA      1K0959455DT
SKODA      1K0959455FJ
SKODA      1K0959455N
SKODA      1KO959455FJ
VOLKSWAGEN      1K0959455CQ
VOLKSWAGEN      1K0959455DL
VOLKSWAGEN      1K0959455DT
VOLKSWAGEN      1K0959455FJ
VOLKSWAGEN      1K0959455N
VOLKSWAGEN      1KO959455FJ

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-1014 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.