Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 111 283 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 111 283 TOPRAN

111 283 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
327.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111 283

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 300
średnica zewnętrzna [mm] 360
Liczba łopatek wentylatora 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 111 283 TOPRAN

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI, VW CADDY III, CADDY III/MINIVAN, CADDY IV 1.0-3.6 02.03-09.20

Wentylator, chłodzenie silnika 111 283 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 111 283 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

1K0959455CQ, 1K0959455DL, 1K0959455DT, 1K0959455FE, 1K0959455FJ, 1K0959455FQ, 1K0959455FR, 1K0959455N, 3C0959455F

SKODA

1K0959455CQ, 1K0959455DL, 1K0959455DT, 1K0959455FE, 1K0959455FJ, 1K0959455FQ, 1K0959455FR, 1K0959455N, 3C0959455F

AUDI

1K0959455CQ, 1K0959455DL, 1K0959455DT, 1K0959455FE, 1K0959455FJ, 1K0959455FQ, 1K0959455FR, 1K0959455N, 3C0959455F

SEAT

1K0959455CQ, 1K0959455DL, 1K0959455DT, 1K0959455FE, 1K0959455FJ, 1K0959455FQ, 1K0959455FR, 1K0959455N, 3C0959455F

numery OEM:
AUDI      1K0 959 455CQ
AUDI      1K0 959 455DL
AUDI      1K0 959 455DT
AUDI      1K0 959 455FE
AUDI      1K0 959 455FJ
AUDI      1K0 959 455FQ
AUDI      1K0 959 455FR
AUDI      1K0 959 455N
AUDI      3C0 959 455F
SEAT      1K0 959 455CQ
SEAT      1K0 959 455DL
SEAT      1K0 959 455DT
SEAT      1K0 959 455FE
SEAT      1K0 959 455FJ
SEAT      1K0 959 455FQ
SEAT      1K0 959 455FR
SEAT      1K0 959 455N
SEAT      3C0 959 455F
SKODA      1K0 959 455CQ
SKODA      1K0 959 455DL
SKODA      1K0 959 455DT
SKODA      1K0 959 455FE
SKODA      1K0 959 455FJ
SKODA      1K0 959 455FQ
SKODA      1K0 959 455FR
SKODA      1K0 959 455N
SKODA      3C0 959 455F
VOLKSWAGEN      1K0 959 455CQ
VOLKSWAGEN      1K0 959 455DL
VOLKSWAGEN      1K0 959 455DT
VOLKSWAGEN      1K0 959 455FE
VOLKSWAGEN      1K0 959 455FJ
VOLKSWAGEN      1K0 959 455FQ
VOLKSWAGEN      1K0 959 455FR
VOLKSWAGEN      1K0 959 455N
VOLKSWAGEN      3C0 959 455F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 111 283 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 111 283 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.