Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1870 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1870 VEMO

V15-01-1870 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1K0 121 207 T, 1K0 959 455 ET, 1K0 959 455 F

numer części:

V15-01-1870

producent:

VEMO

Średnica 1/Średnica 2 [mm] 295/360
Średnica [mm] 295
Średnica [mm] 360
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Ilość połączeń 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Pobór mocy [W] 200
Pobór mocy [W] 300
Ciężar [kg] 4,753
nr EAN 4046001337499

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1870 VEMO

Wentylator chłodnicy L/P (z obudową) pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW BEETLE 1.0-3.6 05.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 121 205 AB
AUDI      1K0 121 205 AD
AUDI      1K0 121 205 G
AUDI      1K0 121 205 J
AUDI      1K0 959 455 DH
AUDI      1K0 959 455 DL
AUDI      1K0 959 455 DT
AUDI      1K0 959 455 ET
AUDI      1K0 959 455 N
AUDI      1K0 959 455 Q
SEAT      1K0 121 205 AB
SEAT      1K0 121 205 AD
SEAT      1K0 121 205 D 9B9
SEAT      1K0 121 205 G
SEAT      1K0 121 205 J
SEAT      1K0 959 455 DH
SEAT      1K0 959 455 DL
SEAT      1K0 959 455 DT
SEAT      1K0 959 455 ET
SEAT      1K0 959 455 N
SEAT      1K0 959 455 Q
SEAT      1K0 998 455 A
SKODA      1K0 121 205 AB
SKODA      1K0 121 205 AD
SKODA      1K0 121 205 D 9B9
SKODA      1K0 121 205 G
SKODA      1K0 121 205 J
SKODA      1K0 959 455 DH
SKODA      1K0 959 455 DL
SKODA      1K0 959 455 DT
SKODA      1K0 959 455 ET
SKODA      1K0 959 455 N
SKODA      1K0 959 455 Q
SKODA      1K0 998 455 A
VOLKSWAGEN      1K0 121 205 AB
VOLKSWAGEN      1K0 121 205 AD
VOLKSWAGEN      1K0 121 205 D9B9
VOLKSWAGEN      1K0 121 205 G
VOLKSWAGEN      1K0 121 205 J
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DH
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DL
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DT
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 ET
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 N
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 Q
VOLKSWAGEN      1K0 998 455 A
VAG      1K0 121 205 AB
VAG      1K0 121 205 AB SET
VAG      1K0 121 205 AD
VAG      1K0 121 205 AD SET
VAG      1K0 121 205 G
VAG      1K0 121 205 G SET
VAG      1K0 121 205 J
VAG      1K0 121 205 J SET
VAG      1K0 121 207 AA
VAG      1K0 121 207 AA SET
VAG      1K0 121 207 T
VAG      1K0 959 455 CR
VAG      1K0 959 455 DH
VAG      1K0 959 455 DH SET
VAG      1K0 959 455 DL
VAG      1K0 959 455 DL SET
VAG      1K0 959 455 DT
VAG      1K0 959 455 DT SET
VAG      1K0 959 455 ET
VAG      1K0 959 455 ET SET
VAG      1K0 959 455 F
VAG      1K0 959 455 FJ SET
VAG      1K0 959 455 N
VAG      1K0 959 455 N SET
VAG      1K0 959 455 Q
VAG      1K0 959 455 Q SET
VAG      1K0 959 455 SET2
VAG      1K0 989 455 A
VAG      1K0 998 455 A
VAG      3C0 959 455 G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1870 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.