Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 351 040-411 hella

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 040-411 HELLA

8EW 351 040-411 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 351 040-411

producent:

HELLA

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Strona zabudowy z prawej
Średnica [mm] 295
Moc znamionowa [W] 200
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4045621407612

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 040-411 HELLA

numery OEM:
AUDI      1K0 959 455 DH
AUDI      1K0 959 455 ET
AUDI      1K0 959 455 Q
AUDI      1K0959455CR
AUDI      3C0959455G
SEAT      1K0 959 455 DH
SEAT      1K0 959 455 ET
SEAT      1K0 959 455 Q
SEAT      1K0959455CR
SEAT      3C0 959 455 G
SKODA      1K0 959 455 DH
SKODA      1K0 959 455 ET
SKODA      1K0 959 455 Q
SKODA      1K0959455CR
SKODA      3C0959455G
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DH
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 ET
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 Q
VOLKSWAGEN      1K0959455CR
VOLKSWAGEN      3C0 959 455 G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 040-411 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.