Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 111 285 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 111 285 TOPRAN

111 285 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 111 285
Wentylator, chłodzenie silnika 111 285

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111 285

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 200
średnica zewnętrzna [mm] 295
Liczba łopatek wentylatora 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 111 285 TOPRAN

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, YETI, VW BEETLE, CADDY ALLTRACK 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 959 455DH
AUDI      1K0 959 455ET
AUDI      1K0 959 455Q
AUDI      3C0 959 455G
SEAT      1K0 959 455DH
SEAT      1K0 959 455ET
SEAT      1K0 959 455Q
SEAT      3C0 959 455G
SKODA      1K0 959 455DH
SKODA      1K0 959 455ET
SKODA      1K0 959 455Q
SKODA      3C0 959 455G
VOLKSWAGEN      1K0 959 455DH
VOLKSWAGEN      1K0 959 455ET
VOLKSWAGEN      1K0 959 455Q
VOLKSWAGEN      3C0 959 455G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 111 285 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 111 285 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.