Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1883 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1883 VEMO

V15-01-1883 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V15-01-1883

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1883

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 295
Wysokość [mm] 65
Ciężar [kg] 2,55
Ilość połączeń 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Pobór mocy [W] 200
nr EAN 4046001386763

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1883 VEMO

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW BEETLE, CADDY ALLTRACK 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0 959 455 CR
AUDI      1K0 959 455 DH
AUDI      1K0 959 455 ET
AUDI      1K0 959 455 Q
AUDI      3C0 959 455 G
SEAT      1K0 959 455 CR
SEAT      1K0 959 455 DH
SEAT      1K0 959 455 ET
SEAT      1K0 959 455 Q
SEAT      3C0 959 455 G
SKODA      1K0 959 455 CR
SKODA      1K0 959 455 DH
SKODA      1K0 959 455 ET
SKODA      1K0 959 455 Q
SKODA      3C0 959 455 G
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 CR
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 DH
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 ET
VOLKSWAGEN      1K0 959 455 Q
VOLKSWAGEN      3C0 959 455 G
VAG      1K0 959 455 CR
VAG      1K0 959 455 DH
VAG      1K0 959 455 ET
VAG      1K0 959 455 Q
VAG      3C0 959 455 G
FAW-VW      3C0959455G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1883 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.