Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0032 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032 TYC EUROPE B.V.

837-0032 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 837-0032
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032
837-0032
tyc 837-0032 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0032

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 295
Moc znamionowa [W] 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Strona zabudowy z prawej
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475081121

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW BEETLE, CADDY ALLTRACK 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0959455CR
AUDI      1K0959455DH
AUDI      1K0959455ET
AUDI      1K0959455Q
AUDI      3C0959455G
SEAT      1K0959455CR
SEAT      1K0959455DH
SEAT      1K0959455ET
SEAT      1K0959455Q
SEAT      3C0959455G
SKODA      1K0959455CR
SKODA      1K0959455DH
SKODA      1K0959455ET
SKODA      1K0959455Q
SKODA      3C0959455G
VOLKSWAGEN      1K0959455CR
VOLKSWAGEN      1K0959455DH
VOLKSWAGEN      1K0959455ET
VOLKSWAGEN      1K0959455Q
VOLKSWAGEN      3C0959455G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0032 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.